google-site-verification: google211efba57db79d47.html ΜΙΚΡΟ...ΣΚΟΠΙΟ: Τεχνολογίες & ΜΜΕ: Η στρατηγική του Σαββατοκύριακου

Search This Blog

Tuesday, November 13, 2007

Τεχνολογίες & ΜΜΕ: Η στρατηγική του Σαββατοκύριακου

Περιοδικό Computax - Απόσπασμα άρθρου

Φανταστείτε ότι βρίσκεστε στο προθάλαμο μίας αίθουσας κεντρικού ξενοδοχείου της πόλης. Έχει μόλις τελειώσει μια παρουσίαση λογισμικού νέας τεχνολογίας και παρατηρείτε τα πρόσωπα επιχειρηματιών και στελεχών MME που βγαίνουν από την αίθουσα. Κατευθύνονται ευδιάθετοι προς τα εδέσματα και μπορείτε σχεδόν να ακούσετε τις σκέψεις τους:

«…Δεν είναι άσχημο να ενημερωνόμαστε για τις νέες τεχνολογίες …»
«…Τουλάχιστον κάναμε τις δημόσιες σχέσεις μας …»
«…Καλά όλα αυτά αλλά θέλουν «μια άλλη» οργάνωση…»
«…Κάποτε πρέπει να τα δούμε αυτά τα θέματα βρε παιδί μου…»
«…Επενδύσεις σε λογισμικό; Τέτοια ώρα τέτοια λόγια…»
Ενημέρωση μέσω εντυπώσεων

Οι παρουσιάσεις αυτές ωφελούν όσο και ένα καλό ντοκιμαντέρ για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Είναι πολύ χρήσιμα ως γενική εντύπωση αλλά δεν εξηγούν γιατί πρέπει να πας στην έκθεση αυτοκινήτων και να αλλάξεις αυτοκίνητο. Ενημερώνεστε ενδεχομένως για τα νέα καταπληκτικά ηλεκτρονικά συστήματα παρκαρίσματος αλλά – μεταξύ μας – είναι αυτός τώρα λόγος για να αλλάξετε αυτοκίνητο;

Οι κατασκευαστές νέων εφαρμογών λογισμικού δεν έχουν καταφέρει να εξηγήσουν με χειροπιαστό τρόπο τι θα κερδίσει η επιχείρηση από την εγκατάσταση του συστήματός τους. Στην αγωνία τους να εμφανιστούν υπέρτεροι των ανταγωνιστών σε δυνατότητες, επικεντρώνονται σε αερομαχίες προδιαγραφών χωρίς να εξηγούν στους χειριστές (τους επιχειρηματίες και τα στελέχη μικρομεσαίων επιχειρήσεων) πως θα καταφέρουν, κατ’ αρχήν, να πετάξουν.

Οι αποφάσεις είναι σοβαρή υπόθεση
Οι επιχειρηματίες είναι λογικοί άνθρωποι. Όταν έρχεται η ώρα της δουλειάς και των αποφάσεων δεν επιτρέπουν στον εαυτό τους να παρασυρθεί από τις εντυπώσεις ενός χαλαρού Σαββατοκύριακου. Ακόμα κι αν αντιλαμβάνονται το σημαντικό του πράγματος, διαισθάνονται – ίσως σωστά, ίσως λάθος - ότι δεν είναι επείγον.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αν οι κατασκευαστές λογισμικού δεν αναλύουν επαρκώς τη σκοπιμότητα, σίγουρα δεν έχουν το χρόνο να το κάνουν εκείνοι. Κι έτσι τα θέματα νέου λογισμικού εξαφανίζονται από την ατζέντα της ημέρας, της εβδομάδας και της χρονιάς. Είναι απόλυτα λογικό αλλά μακροχρόνια είναι κι απόλυτα λανθασμένο.

No comments: